• SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO RYMANOWA

• W ramach projektu „Biała szkoła” zorganizowanego przez nauczycieli Zespołu Szkół nr 5 klasa 6a wraz z klasą 6b wyjechała na pięć dni do Domu Wczasów Dziecięcych w Rymanowie Zdroju.

Wyjazd odbył się w niedzielę, 13 stycznia o godzinie 7:15 spod naszej szkoły. Podróż
              z Garwolina do Rymanowa trwała 7 godzin - w jej trakcie były 3 postoje na krótki odpoczynek. Po przyjeździe do Rymanowa o godz. 14.15 mieliśmy czas na rozpakowanie bagaży. Następnie odbyły się krótkie zajęcia zapoznawcze z gospodarzami ośrodka wczasowego. Potem udaliśmy się na obiad. Po posiłku odbyły się kolejne zajęcia – tym razem organizacyjne. Po nich zjedliśmy kolację, a następnie udaliśmy się na toaletę wieczorną,  i na  spoczynek.

Drugiego dnia, po pobudce o godzinie siódmej, sprawnie zjedliśmy śniadanie
              i autokarem wyruszyliśmy w kierunku narciarskiego stoku. Na miejscu, w wypożyczalni sprzętu narciarskiego każdy dobrał dla siebie odpowiednie wyposażenie: narty, buty, oraz kask. Poznaliśmy się z panią instruktorką i odbyliśmy krótką rozgrzewkę. Następnie udaliśmy się na stok, gdzie przeszliśmy dwugodzinny kurs nauki jazdy na nartach. Potem udaliśmy się na odpoczynek, w trakcie którego mogliśmy zjeść zapiekankę i rozgrzać się gorącą herbatą. Później na dwie godziny znów ruszyliśmy na stok,  by i utrwalać i doskonalić to, czego nauczyliśmy się przed przerwą. Następnie autokarem wróciliśmy do naszego ośrodka. Po zjedzeniu obiadu wzięliśmy udział w zajęciach edukacyjno-rozrywkowych. W dalszej kolejności zjedliśmy kolację, po czym przez godzinę bawiliśmy się na zorganizowanej w świetlicy ośrodka dyskotece. O godzinie 22 wszyscy leżeliśmy już w łóżkach, ponieważ zaczynała właśnie obowiązywać cisza nocna.

Plan trzeciego dnia wyglądał dokładnie tak samo jak dzień wcześniej: po śniadaniu autokarem wyruszyliśmy na stok, a tam cztery godziny „białego  szaleństwa”. Tego dnia jazda wszystkim wychodziła już dużo lepiej. Pozmieniano nam nawet grupy według poziomu zaawansowania. Po powrocie do ośrodka były ciekawe konkursy i zajęcia, a wieczorem dyskoteka.

W środę mieliśmy trzeci i ostatni dzień jazdy na nartach. Mogliśmy już zjeżdżać
              z bardziej stromego stoku, przez co osiągaliśmy większe prędkości. Wszystkim bardzo się to  podobało. Poza tym różnic nie było – postępowaliśmy według utartego już schematu: narty, przerwa na zapiekankę i herbatę, narty i powrót do ośrodka. Potem: zajęcia, konkursy, kolacja i dyskoteka. Dzień zakończyliśmy o godzinie 22.

W czwartek pojechaliśmy na wycieczkę do huty w Krośnie. Słynie ona z wyrobu bardzo dobrej jakości, cenionego w całej Polsce szkła. Wzięliśmy udział w warsztatach rysowania na szkle, a następnie mieliśmy możliwość własnoręcznego wytopienia medalu. Po powrocie z huty zjedliśmy obiad i mieliśmy czas na wstępne pakowanie bagaży przed wyjazdem do domu. Potem gospodynie ośrodka ogłosiły wyniki konkursów odbywających się podczas całego naszego pobytu w Rymanowie. Następnie zjedliśmy kolację i udaliśmy się na wieczorny spoczynek.

Piątek był dniem powrotu do Garwolina. Z Rymanowa wyruszyliśmy o godzinie dziewiątej. W drodze powrotnej mieliśmy jedną, ale bardzo ważną atrakcję: postój w restauracji McDonald. Około godziny siedemnastej dotarliśmy pod naszą szkołę, gdzie czekali już na nas stęsknieni rodzice.

Wyjazd do Rymanowa uważam za bardzo udany i interesujący, podobne jak wszystkie moje koleżanki i koledzy, z którymi dzieliłam się opiniami na temat naszej zimowej wycieczki.

• SUKCESY HISTORYKÓW W PIERWSZYM SEMESTRZE

Laureatami Powiatowego Konkursu Historycznego „Józef Piłsudski i jego czasy” zostali:

W  kategorii szkół podstawowych:

Tomasz Kotlarski   VI b- II miejsce

Mikołaj Żurawek  VI a –III miejsce

Zuzanna Maszkiewicz  VI a – wyróżnienie

W kategorii gimnazjum:

Anna Kotlarska VIII c –III miejsce

W międzyszkolnym konkursie o Pułku Strzelców Konnych w Garwolinie

II miejsce  zajęli : Zuzanna Maszkiewicz   VI a  i  Jan Wiater  VII a.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

• KONKURS PLASTYCZNY

• Dnia 19.12.2018r rozstrzygnięto ŚWIETLICOWY KONKURS PLASTYCZNY pt. „BOŻONARODZENIOWA KARTKA ŚWIĄTECZNA”. W konkursie wzięli udział uczniowie, którzy regularnie uczęszczają na świetlicę szkolną. Jury konkursu wybrało najładniejsze i najciekawsze prace uczniów przyznając następujące miejsca: 1 miejsce : Małgosia Kopik z kl.3B, 1 miejsce : Julia Misior z kl.1D, 1 miejsce : Michał Szcześniak z kl.6C,   2 miejsce : Maja Ujma z kl.4B,   2 miejsce : Amelia Baran z kl.2A  2 miejsce : Amelia Zalewska-Gontarz z kl.1E,   3 miejsce : Zuzanna Kot z kl.2C  3 miejsce : Michał Głowacz z kl.1D,   3 miejsce : Mikołaj Mróz z kl. 2C. Gratulujemy zwycięzcom!

• MIKOŁAJ W PIĄTCE

• 6 grudnia do naszej szkoły przybył św. Mikołaj. Sanie z reniferami pozostawił na dachu nowej hali a dla dzieci przyniósł prezenty na które zapewne zasłużyły. Klasa 2a pięknie przedstawiła swój program artystyczny a wszyscy uczniowie z klas młodszych gorąco go przywitali, był mile zaskoczony i obiecał odwiedzić naszą szkołę za rok.

W tym dniu uczniowie z Samorządu Szkolnego przygotowali konkurs Mikołajkowy. Najmłodsi uczniowie oraz ze starszych klas mieli okazję w nim uczestniczyć. Pytania były najróżniejsze, niektóre łatwe, inne trochę trudne. Nagrodami były słodkie niespodzianki. Uczniowie bardzo chętnie brali w nim udział.