• WYCIECZKA DO BERLINA I POCZDAMU

• 8.05.2019 uczniowie klas 6, 7, 8 i 3 gimnazjum razem z nauczycielami: panią Katarzyną Gołębiewską i Ewą Polańską-Rękawek oraz panami: Tomaszem Jończakiem i Arturem Kaczyńskim, pojechali na wycieczkę do Berlina i Poczdamu.

Jeszcze tego samego dnia zwiedziliśmy Międzyrzecki Rejon Umocniony, a dokładniej cześć jego położonych 30 metrów pod ziemią korytarzy. Gdy skończyliśmy, pojechaliśmy do naszego hotelu mieszczącego się w Słubicach.

Następnego dnia rano ruszyliśmy w stronę Berlina. Jadąc przez miasto słuchaliśmy informacji o tym mieście i podziwialiśmy piękno berlińskiej architektury. Wkrótce dotarliśmy na miejsce i przeszliśmy się po okolicy, główną aleją Unter den Linden. Poszliśmy do Muzeum Egipskiego, w którym poznaliśmy życie i tradycje mieszkańców starożytnego Egiptu. Mieliśmy szansę ujrzeć popiersie Neferetiti i wiele innych autentycznych zabytków. Płynęliśmy też statkiem po Szprewie, poznając miasto z jego innej strony. Na koniec wróciliśmy do Polski.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Poczdamu, gdzie przeszliśmy się po pięknym ogrodzieBiosphaere, pełnym egzotycznych roślin i małych zwierząt jak ryby czy żółwie. Byliśmy też w pałacu Cecilienof, gdzie latem rezydował cesarz Niemiec Fryderyk Wilhelm. Na koniec czekał nas prawie godzinny spacer przez park Sanssouci, który łączył w sobie wiele styli. Zwiedzając go mogliśmy zobaczyć liczne pomniki, a sama przechadzka dawała nam poczucie beztroski i spokojnie mogliśmy podziwiać piękno tego miejsca. Po tym czasie musieliśmy wracać do hotelu.

Ostatniego dnia wyruszyliśmy wcześnie rano w stronę powrotną. Wkrótce byliśmy w Zielonej Górze, gdzie poznaliśmy historię tamtejszych winnic, zwiedziliśmy cześć miasta i poznaliśmy kawałek jej historii. W trakcie spaceru dowiedzieliśmy się, że ukryte w różnych miejscach małe pomniczki przedstawiają rzymskiego boga wina Bachus. Odwiedziliśmy Centrum Przyrodnicze, gdzie poznaliśmy sekrety naszej planety i przy okazji świetnie się bawiliśmy. Po zjedzeniu obiadu ruszyliśmy w dalszą drogę. W domu byliśmy po 22.

Uważam, że ta wycieczka była naprawdę fantastyczna. Zarówno ja, jak i pozostali uczestnicy chętnie pojechalibyśmy na nią jeszcze raz.

Natalia Błażejczyk i Julia Nozdryn-Płotnicka

• ROCZNICA UCHWALENIA KONSTYTUCJI TRZECIEGO MAJA

• Dnia 30.04.2019r. w naszej szkole obchodziliśmy święto Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Tego dnia apel zaprezentowała klasa 4c wraz z wychowawcą p.Agnieszką Wróbel, a dekorację przygotowały  p. Katarzyna Kalińska i p. Jolanta Zuchniak. Taka uroczystość nie mogła się odbyć bez sztandaru szkolnego, który  reprezentuje naszą szkołę podczas ważnych uroczystości. Apel był przygotowany w formie podróży współczesnych uczniów do czasów króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Mieliśmy okazję spotkać między innymi Stanisława Małachowskiego, Hugo Kołłątaja jak i posłów konserwatywnych- Seweryna Rzewuskiego i Ksawerego Franciszka Branickiego. Myślę, że to była bardzo dobra okazja do przypomnienia sobie dziejów Polski i nie powinniśmy zapominać o tak ważnych uroczystościach dla naszego kraju.

• NIEWIDZIALNA WYSTAWA

• O 9.00 spotkaliśmy się pod szkołą i zaczęliśmy podróż. W autobusie jak zwykle było wesołoJ. Około 11 dotarliśmy do stolicy. Pierwszym punktem naszej wycieczki  była Niewidzialna Wystawa. Zostaliśmy podzieleni na mniejsze grupy, które wchodziły  z przewodnikiem do zupełnie ciemnego pokoju. Dzięki temu mogliśmy poczuć, jak trudno  jest żyć ludziom niewidomym, sprostanie nawet zwykłym codziennym sytuacjom nie jest łatwe. Następnie pojechaliśmy do escape roomu.  Ponownie rozdzieliliśmy się na mniejsze grupy, jedna poszła na spacer po Warszawie a druga rozpoczęła  swoją przygodę w różnych pokojach. Po godzinie wszyscy się uwolnili. Następnie  kolejne grupy zaczęly rozwiązywać zagadki,    a pozostali spacerowali po Warszawie. W pokoju zagadek  musieliśmy wytężyć umysł i działać zespołowo. Mogliśmy wybrać sobie tematykę łamigłówek: „Komnatę zbrodni”,  „Kryptę” czy „Klątwę pustelnika”.  Około 17 weszliśmy do autobusu i udaliśmy się w droge powrotną do Garwolina. Na 18:30 w dobrych nastrojach dojechaliśmy na miejsce.

Po dniu pełnym wrażeń stwierdziłam, że to była udana wycieczka i zupełnie inna niż te na których byłam do tej pory. Polecam wszystkim wizytę na niewidzialnej wystawie daje ona dużo do myślenia, zaś pokój zagadek to gwarancja dobrej zabawy.

Zuzanna Duchna klasa VI a

• MAGIA TEATRU...

• Teatr posiada duże znaczenie dla rozwoju wyobraźni, kreatywności, motywacji i inspiracji,   a uczestnictwo w spektaklach teatralnych pozwala na wszechstronny rozwój każdego dziecka. Biblioteka z Publicznej Szkoły Podstawowej w Garwolinie zaprosiła przedszkolaków na przedstawienie pod tytułem „Zamieszanie w krainie bajek”.   Dnia 17.01.2019r. ponad 110 osobowa grupa przedszkolaków z Przedszkola „Bajka” zasiadła na widowni. Przedstawienie przygotowali uczniowie klasy IVd.

Pewnego razu w  „Krainie bajek” postaci rozpierzchły się  i pomieszały, odwracając historie bajkowe – przyczyniły się do ogromnego zamieszania . Dopiero Król Baj za pomocą czarodziejskiej różdżki zrobił porządek i wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Historie postaci bajkowych snute przez aktorów na scenie sprawiły, że wiele dzieci śledziło przedstawienie z zapartym tchem, żywiołowo reagując  i wyrażając swoje emocje.  Poszerzając dobre relacje z Przedszkolem „Bajka” w Garwolinie, Biblioteka zrealizowała cykl „Lekcji bibliotecznych” dla 3-grup przedszkolaków w terminach: 28 lutego, 7 marca i 13 marca 2019r. Młodzi-przyszli czytelnicy, mieli okazję zapoznać się z księgozbiorem bibliotecznym, wziąć udział w zajęciach plastycznych i otrzymać nagrody podczas quizu „Zgaduj zgadula” związanym z postaciami bajkowymi. Wszyscy uczestnicy „Lekcji bibliotecznych” otrzymali pamiątkowe zakładki do książek.