• HALA STULECIA - UROCZYSTOŚĆ NADANIA IMIENIA HALI SPORTOWEJ

• Nie tak dawno świętowaliśmy otwarcie hali sportowej, a już 27 lutego mogliśmy podziwiać napis Hala Stulecia. Tego dnia społeczność szkolna i lokalna więła udział w  uroczystości nadania imienia  hali. Dyrekcja szkoły  Pan Jacek Zowczak i Pani Krystyna Antolak przywitali zaproszonych gości i przypomnieli etapy budowy hali.  Podczas części oficjalnej głos zabrało wielu gości, zwracając uwagę na świetny wybór nazwy, który nawiązuje do setnej rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę  i ważność upamiętniania takich wydarzeń. Część artystyczną rozpoczęła swoim występem Wiktoria Piorun.  Uczniowie z klasy 6a w skrócie przypomnieli nam zmagania naszej Ojczyzny w odzyskaniu niepodległości  i  zaprezentowali utwór pt.”Biały krzyż”. Występy solowe Natalii Błażejczyk i Aleksandry Tudek uświetniły dalszą część uroczystości. Sportowe możliwości zaprezentowały gościom nasze cheerleaderki. Uroczystość zakończył mecz nauczyciele  z SP5 – urząd miasta. Wygrana ucieszyła naszych uczniów.

• PŁYWACKIE SUKCESY

• W Powiatowych Zawodach Szkolnych Dzieci i Młodzieży w Pływaniu udział brało 20 uczniów naszej szkoły. Łacznie zdobyli 3 złote, 5 srebrnych i 4 brązowe medale: Piotr Michalik (złoto - w styl dowolnym, srebro - styl klasyczny i grzbietowy), Jakub Głowala (srebro -  styl dowolny i brąz -  styl grzbietowy), Maciej Gontarz (brąz - styl grzbietowym), Michał Skrzyniarz (złoto - styl dowolny i klasyczny, srebro - styl grzbietowy), Oliwia Głowala  (srebro - styl klasyczny, brąz -  styl dowolny), Kondej Natalia (brąz - styl grzbietowy). Należą się słowa uznania dla wszystkich zawodników za zaangażowanie w zawodach.

• SZKOLENIE KOMPUTEROWE

• Szanowni Państwo !

Urząd Miasta w Garwolinie zaprasza na bezpłatne szkolenia komputerowe finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Informacje w sprawie szkolenia są zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Miasta:
              https://garwolin.pl/zapraszamy-mieszkancow-na-bezplatne-szkolenia-komputerowe/ jak również druki do pobrania:

·         https://garwolin.pl/wp-content/uploads/2019/01/Za%C5%82%C4%85cznik-nr-1.pdf – deklaracja uczestnictwa

·         https://garwolin.pl/wp-content/uploads/2019/01/Za%C5%82%C4%85cznik-nr-2.pdf – oświadczenie,

Szkolenia odbędą się w następujących modułach: Rodzic w Internecie, Mój biznes w sieci, Moje finanse i transakcje w sieci, Działam w mediach społecznościowych, Tworzę własną stronę internetową, Rolnik w sieci, Kultura w sieci. Szkolenia będą przeprowadzone w wymiarze 16 godzin szkoleniowych (1 godzina szkoleniowa równa się 45 minut) w obszarach zgodnych z potrzebami uczestników (1moduł=16 godzin szkoleniowych).

W czasie szkolenia jest przewidziany serwis kawowy i catering.

W przypadku zgłoszenia pełnej obsady szkoleniowej (12 osób) będzie możliwość zorganizowania takiego szkolenia w szkole z której są zgłoszenia.

Termin przeprowadzenia szkoleń jest przewidziany na początku marca br.

• WYCIECZKA DO RADIA I TELEWIZJI

• 8 stycznia 2019 roku nasza klasa 4 c wraz z klasą 4 a wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Zbiórka przed szkołą była o godzinie ósmej, następnie wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w stronę stolicy.

Pierwszy nasz przystanek był w studiu Polskiego Radia przy Alei Niepodległości.  Przewodnik opowiedział nam na początku o historii radia oraz o technice wykorzystywanej przy produkcji. Następnie zostaliśmy oprowadzeni po studiach znajdujących się w tym budynku. Mogliśmy zobaczyć i posłuchać, jak wygląda na co dzień praca redaktorów radiowych.

Kolejnym punktem wycieczki był budynek Telewizji Polskiej przy ulicy Woronicza. Po rozebraniu się w szatni przeszliśmy do pomieszczeń, gdzie znajdowały się rekwizyty i dekoracje telewizyjne. Potem udaliśmy się do hal zdjęciowych, gdzie nagrywane są takie programy m.in. jak: „Jaka to melodia” i „Pytanie na śniadanie”. Widzieliśmy dekoracje z tych dwóch programów. Mieliśmy również okazję zajrzeć do reżyserki, skąd reżyser kieruje powstawaniem np. programu czy serialu. Było tam bardzo dużo sprzętów elektronicznych jak ekrany TV, komputery, a także wielka szyba, która oddzielała reżyserkę od studia. Na koniec zwiedzania telewizji przewodnik zaprowadził nas do Muzeum Telewizji. Widzieliśmy tam m. in.: stare kamery, zdjęcia aktorów, figurki postaci z bajek naszych rodziców.

Po opuszczeniu budynku TV Polskiej pojechaliśmy autokarem do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Ewolucji. Pani paleontolog opowiadała nam o życiu wymarłych dinozaurów. Mogliśmy obejrzeć tam ich szczątki. Największe wrażenie zrobił na mnie odlew szkieletu jednego z najgroźniejszych z dinozaurów, T-Rexa.

Do Garwolina wróciliśmy około godziny 17. Wycieczka mi się podobała. Ciekawe było obejrzenie radia i telewizji od zaplecza. Dowiedziałem się jak powstają programy i seriale telewizyjne.  Szkoda tylko, że nie spotkaliśmy żadnej z gwiazd TVP. W muzeum też mi się bardzo podobało, dowiedziałem się bardzo dużo nowych rzeczy o dinozaurach.